Nowe posty

Autor Wątek: Programy do tworzenia gier dla Linuksa  (Przeczytany 8006 razy)

darkhog

  • Gość
Programy do tworzenia gier dla Linuksa
« dnia: 2010-05-09, 14:56:37 »
Witam, czy istnieją jakieś programy do tworzenia gier dla Linuksa typu the games factory? Jeśli tak to prosiłbym o linki.

P.S. - nie dawajcie linków do game-editor.com, bo ten program nie za bardzo chce mi działać, po za tym z tego co czytałem, to ma dziwny interfejs

darkhog

  • Gość
Programy do tworzenia gier dla Linuksa
« Odpowiedź #1 dnia: 2010-05-17, 01:29:26 »
Ktoś ma jakieś namiary??

  • Gość
Programy do tworzenia gier dla Linuksa
« Odpowiedź #2 dnia: 2010-05-18, 09:21:40 »
Ja bym proponował gedit + g++  + ogre +gdb

Ewentuale może być Code::blocks lub irrlicht

Ogólnie ja bym nie szukał programów do tworzenia gier

telinit

  • Gość
Programy do tworzenia gier dla Linuksa
« Odpowiedź #3 dnia: 2010-05-18, 10:20:29 »
Blender ma zaimplementowany bardzo dobry GameEngine, którego co prawda trzeba się nauczyć, ale nie jest to tak niskopoziomowe, jak propozycje Xgrzyba :)

darkhog

  • Gość
Programy do tworzenia gier dla Linuksa
« Odpowiedź #4 dnia: 2010-05-19, 08:24:30 »
Wiem o BGE, nawet go używam, ale mi chodzi o raczej coś do 2d, jak np. TGF czy Multimedia Fusion

  • Gość
Programy do tworzenia gier dla Linuksa
« Odpowiedź #5 dnia: 2010-05-19, 10:31:57 »
No to allegro lub sdl

darkhog

  • Gość
Programy do tworzenia gier dla Linuksa
« Odpowiedź #6 dnia: 2010-05-19, 11:39:51 »
Wiem, że cytowanie siebie to masochizm, ale...
Cytat: "darkhog/Pierwszy post"
Witam, czy istnieją jakieś programy do tworzenia gier dla Linuksa typu the games factory?
Bo mi chodzi o coś łatwego, gdzie można grę "wyklikać", albo przy minimalnej ilości kodowania.

Offline

  • Users
  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 111
    • Zobacz profil
Programy do tworzenia gier dla Linuksa
« Odpowiedź #7 dnia: 2010-05-19, 20:02:48 »
Słyszałem, że Platinum Arts Sandbox jest dobry.

darkhog

  • Gość
Programy do tworzenia gier dla Linuksa
« Odpowiedź #8 dnia: 2010-05-19, 21:24:59 »
Mam, bawiłem się. Ale to, podobnie jak BGE jest raczej do 3D, a ja szukam czegoś do gier 2D, w miarę łatwego w obsłudze i pozwalającego "wyklikać" poziom (skrypty go kontrolujące mógłbym pisać np. w Pythonie, albo innym Lua, ale właśnie to czego nie cierpię w pyGame, czy innym SDL, to jest to, że elementy poziomu trzeba ustawiać "ręcznie", tzn. obiekt1 = obiekt.create()/obiekt1.x=1/obiekt1.y=2/ obiekt.size=(230,120) - właśnie nie lubię czegoś takiego. Mógłby być jakiś łatwy język skryptowy, byle szedł w parze z możliwością "wyklikania" levela i łatwym systemem zdarzeń typu user wcisnął jakiś klawisz , user ruszył myszką + łatwym scrollowaniem ekranu procedurą typu center_screen_at(x,y))

darkhog

  • Gość
Programy do tworzenia gier dla Linuksa
« Odpowiedź #9 dnia: 2010-05-19, 21:27:17 »
Aha - i nie dawajcie linków do Game Editora. Próbowałem, nie przypadł mi do gustu. Sorry, ale jeden level na całą grę? Nie no ja spasuję.

darkhog

  • Gość
Programy do tworzenia gier dla Linuksa
« Odpowiedź #10 dnia: 2010-05-27, 01:13:42 »
Hmm... Znalazłem taki Game Develop, coś podobnego do TGF, ale na razie wersja linuksowa jest mocno niedopracowana. Może ktoś ma inny pomysł? Przypominam, że "układanie" poziomu metodą (w uproszczeniu)

sprite sprite1 = sprite.create;
sprite1.image = "/home/darkhog/images/sprite1.png";
sprite1.x = 30;
sprite1.y = 50;
sprite1.draw;

mi raczej nie pasuje. Nie mam nic przeciwko pisaniu skryptów, nawet w języku c-podobnym (a c/c++ NIENAWIDZĘ), byle tylko dało się "wyklikać" poziom i żeby miało to jakiś sensowny system zdarzeń typu user wciska klawisz ctrl , user rusza myszką , user drapie się po tyłku , itd. No i żeby łatwo można było "scrollować" ekran w stylu center_cursor_at(x,y);

axlinux

  • Gość
Programy do tworzenia gier dla Linuksa
« Odpowiedź #11 dnia: 2010-05-28, 11:21:53 »
Najlepszy program do tworzenia gier pod Linuksa to:

Eclipse + gcc + OpenGl

Pozdrawiam :)

darkhog

  • Gość
Programy do tworzenia gier dla Linuksa
« Odpowiedź #12 dnia: 2010-05-28, 11:46:27 »
axlinux, mógłbyś jeszcze raz przeczytać ten wątek dokładnie? Bo raczej nie zrozumiałeś o co mi chodzi.