Nowe posty

Autor Wątek: Jakie są przyczyny tego że nie idzie zainstalować Linuxa Mandriwy  (Przeczytany 7724 razy)

• Gość
Jest tak że ściągnołem sobie Mandriwe 2010 One i wszystko ładnie idzie do momentu ładowania "menedżera okien pulpitu" po tem tak jakby zawiesza się i nawet po godzinie nic się dalej nie wyświetla tylko kursor i nic :( o co może chodzić? wiem że w tym momencie kiedy się wiesza powinno pojawić się logo producenta karty graficzne tak było na innym kompie jak sprawdzałem czy płyta jest sprawna. Może to przez mój procesor graficzny. Podaje parametry:
Płyta główna: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P4i45GV%20R3.0
Graficzna zintegrnowana z płytą:    - Chip Int. Intel® Extreme Graphics
- Memory Max. 64MB
DDR 256MB

Powyłączałem wszystkie opcje zbędne w biosie i teraz prosi mnie o podanie jakiegoś loginu i hasła nie wiem zupełnie o Co B. Zresztą jestem amatorem linuxa instaluję go pierwszy raz. Proszę o pomoc :)

ra-v

• Gość
Jakie są przyczyny tego że nie idzie zainstalować Linuxa Mandriwy
« Odpowiedź #1 dnia: 2010-03-21, 19:43:11 »
Mam 2 metody na czuja:

Odpal w trybie konsolowym  - przełącz się na terminal np. CTRL+ALT+F2 i zaloguj sie jako root. Potem wpisz "cat /var/log/messages" i/lub "cat /var/log/Xorg.0.log" - powinieneś poszukać jakieś ciekawe informacje o ewentualnych błedach.
Tip: SHIFT+PgUp/PgDn - tak powinno przewijać się terminal.

Podczas startu systemu kiedy widoczne jest menu wyboru systemu (GRUB) wciśnij klawisz "e" i na końcu linii "kernel....." dopisz np. " vga=0x318 acpi=off ", zatwerdź zmiany i wciśnij "b" - to uruchomi system bez obsługi ACPI i na sterowniku grafiki VESA w trybie 1024x768x16b (http://www.mail-archive.com/linux-users@linux-sxs.org/msg06701.html).

Jak to ruszy to jedno z dwóch powyższych jest winne - drogą prostej eliminacji napiszesz co.

ubu59

• Gość
« Odpowiedź #2 dnia: 2010-03-22, 16:25:16 »
Cytat: Grubskee