Nowe posty

Autor Wątek: Serwer ssh i ftp bez publicznego IP.  (Przeczytany 14491 razy)

sirmantra

  • Gość
Serwer ssh i ftp bez publicznego IP.
« dnia: 2010-02-04, 08:23:37 »
Jak w tytule chciałbym aby ktoś krok po kroku wyjaśnił mi jak zrobić serwer ftp i ssh bez publicznego ip. Jestem zielony w te klocki i za bardzo nie wiem od czego zacząć. IPTABLES czy może coś innego, tylko nie odsyłajcie mnie na google gdyż szukałem i nic ciekawego nie znalazłem. Debian etch 4.0-4a i386.

Aha! Serwer ssh już działa po sieci lokalnej i wszystko jest OK.

chmooreck

  • Gość
Serwer ssh i ftp bez publicznego IP.
« Odpowiedź #1 dnia: 2010-02-04, 08:49:37 »
To jeszcze tylko zostało ci załatwienie publicznego IP i tez będzie chodził...

sirmantra

  • Gość
Serwer ssh i ftp bez publicznego IP.
« Odpowiedź #2 dnia: 2010-02-04, 10:26:31 »
a co z www.dyndns.org chodzi mi o to, właśnie chcę zrobić forwarding ale nie mam pojęcia jak to zrobić. Bądź jakieś inne wyjście!

Wenar

  • Gość
Serwer ssh i ftp bez publicznego IP.
« Odpowiedź #3 dnia: 2010-02-04, 12:06:09 »
Ddns to bardzo fajna zabawka bez tego nie dasz rady mieć serwera na zewnątrz.. zaraz jak znajdę. to mam instrukcję co trzeba zrobić na ddns aby to działało.

podstawą jest posiadanie dostępu do wszystkich możliwych ruterów na drodze do internetu, gdyż ddns najlepiej ustawiać na ruterze. sprawdzone:P (w domu mam dwa rutery prze wyjściem w świat i ustawienie na jednym nie działa.)

http://forum.ubuntu.pl/showthread.php?t=59982
o znalazłem.. choć to pod ubuntu działa na debianie. o ile wiesz ze co nie co komendy trzeba modyfikować, przynajmniej co do debiana 5.0 przy 4 to nie wiem jak to wygląda..

forwarding zmieniasz na ruterze :)

chmooreck

  • Gość
Serwer ssh i ftp bez publicznego IP.
« Odpowiedź #4 dnia: 2010-02-04, 12:27:04 »
sirmantra zdecyduj się czy nie masz publicznego IP, czy też masz publiczny, ale zmienny ?