Nowe posty

Autor Wątek: Jaki Linux dla webdevelopera?  (Przeczytany 7104 razy)

mysz510

  • Gość
Jaki Linux dla webdevelopera?
« dnia: 2010-01-01, 22:24:14 »
witam,
tak jak w temacie linux dla osoby zajmującej się tworzeniem www
- w zakresie linuxa jestem początkujący ale chciałbym się dużo nauczyć na jego temat
- chciałbym aby na nim działał Photoshop cs2 ewentualnie cs3
- będzie potrzebny webserv na nim chyba ze linux ma jakiś swój wirtualny serwer jak ma to jaki

Małolat

  • Gość
Jaki Linux dla webdevelopera?
« Odpowiedź #1 dnia: 2010-01-02, 02:41:33 »
Każdy, każdziuchny linuks będzie dla Ciebie git malina. Praktycznie każdy ma taki sam wachlarz pakietów do wyboru. Ja polecam Ci coś opartego na Debianie no. Ubuntu (jak zwykle) albo też OpenSuse, które jest oparte na SUSE. Dobra będzie również Fedora ale mnie jakoś nie przekonała.

Co do photoshopa to nie wiem jak działa. Ale najnowszy wine wraz z winedoors działają cuda (czasem).

Na temat webserverow niech wypowiedzą się koledzy. Wiem tylko jest php, mysql itd.

PS linuks jest jeden. Jest wiele dystrybucji linuksa ;)

lukaszn

  • Gość
Jaki Linux dla webdevelopera?
« Odpowiedź #2 dnia: 2010-01-02, 10:09:18 »
Jeśli chodzi o działanie Photoshopa to sprawdzałem jedynie wersję 7.0 ale działała bez problemów. Inne nowsze edycje powinny pójść bez mrugnięcia okiem.

mysz510

  • Gość
Jaki Linux dla webdevelopera?
« Odpowiedź #3 dnia: 2010-01-02, 10:53:09 »
ok, dzięki
mam tylko takie pytanie co myślicie jak wybiorę debiana dobre to rozwiązanie na początek??

lukaszn

  • Gość
Jaki Linux dla webdevelopera?
« Odpowiedź #4 dnia: 2010-01-02, 13:40:54 »
Nawet bardzo.

Banita

  • Gość
Jaki Linux dla webdevelopera?
« Odpowiedź #5 dnia: 2010-01-03, 21:40:03 »
Witam,
Używam od ponad dwóch lat Ubuntu - kiedy pod Winda zmęczyłem się zwisami systemu i innymi problemami(może nie do końca z winy systemu). Jak koledzy wspomnieli wcześniej - webserv - wystarczy instalka apache2, php5 i mysql (apt-get - wszystko w repo).