Nowe posty

Autor Wątek: Kernel 2.6.11 + loopback + NAT  (Przeczytany 5910 razy)

Offline ziomas ziomas

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Kernel 2.6.11 + loopback + NAT
« dnia: 2005-05-27, 19:09:07 »
podczas isntalacji systemu wyskoczyl mi blad ze nie mozna zaisntalowac installpkg wiec olalem to i poprowadzilem instalacje dalej no ale teraz chce spolonizowac KDE i lipa bo nima installpkg !!!! moj system to Slackware 10.1 i jestem bardzo poacztujacy @!!!!!!! pomozcie !!!

Offline de Laurent

  • Global Moderator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 1197
    • Zobacz profil
Kernel 2.6.11 + loopback + NAT
« Odpowiedź #1 dnia: 2005-05-27, 20:36:54 »
Hym, no bez installpkg, to raczej ciezko zainstalowac pakiet z installpkg :) i kolo sie zamyka... he he. Sprobuj skompilowac, albo zrob explodepkg installpkg-i486...tgz i poprzegrywaj pliki do odpowiednich katalogow... Ew. jezeli uwazasz, ze tak bedzie wygodnie, to skompiluj go sam :) Powinien byc na stronie slacka w zrodlach...

Offline Piotr Zogala

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
Kernel 2.6.11 + loopback + NAT
« Odpowiedź #2 dnia: 2005-07-25, 19:30:33 »
Zrodelka do Installpkg sa na plytkach ze Slackiem wiec mozesz je sobie dodac tyle ze pewnie bedziesz musial kompilowac od podstaw,Slack \\"bez\\" obslubi *tgz hmm. Moim zdaniem prosciej i szybciej bedzie postawic Slacka od nowa. Zawsze to jakies nowe doswiadczenie :D

Offline Jacek Łuczak

  • Users
  • Prawie jak Guru
  • ****
  • Wiadomości: 437
    • Zobacz profil
Kernel 2.6.11 + loopback + NAT
« Odpowiedź #3 dnia: 2005-07-25, 19:59:13 »
2005-05-27 19:09:07 Ptysiek120 napisał:

> podczas isntalacji systemu wyskoczyl mi blad ze nie mozna zaisntalowac installpkg wiec olalem to
 > i poprowadzilem instalacje dalej no ale teraz chce spolonizowac KDE i lipa bo nima installpkg
 > !!!! moj system to Slackware 10.1 i jestem bardzo poacztujacy @!!!!!!! pomozcie !!!


Najlepiej bedzie jak zbootujesz kompa z 2 plytki, podmontujesz drzewo partycji i zrobisz installpkg -root /gdziestam/pkgtools-....tgz. To na pewno zadziala i nie bedziesz musial reinstalowac system. Poza tym, Linux po to ma tak *rozbudowany* \\'system\\' wszelkich komunikatow o bledach - nie tylko o bledach  - zeby je czytac i nie ignorowac, a analizowac itp. Wiadome:)

POZDRAWIAM

Offline Michał K

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
Kernel 2.6.11 + loopback + NAT
« Odpowiedź #4 dnia: 2005-05-27, 17:18:36 »
Nowe jajko nasporzyło mi sporo problemów. Mam kilka aplikacji które odwołują się do adresu 127.0.0.1 (na loopback-u) zamiast do poprawych adresów w sieci.

Do teraz wystarczała regułka taka jak :
iptables -t nat -A OUTPUT --dst 127.0.0.1 -j DNAT --to-destination [ip_docelowy]

Bah, niestety teraz zostało to usnięte. Dmesg wypisuje następująco:
NAT: no longer support implicit source local NAT
NAT: packet src [ip_docelowy] -> dst 127.0.0.1

Teraz po wprowadzeniu ww. regułki ping wywala takie komunikaty:
sendto: Operation not permitted
ping: sent 64 octets to 127.0.0.1, ret=-1

Wygląda na to, że pakiety nawet nie opuszczają maszyny. Czy jest takiś sposób żeby to obejść ?

Offline Grzegorz L

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
Kernel 2.6.11 + loopback + NAT
« Odpowiedź #5 dnia: 2005-05-31, 15:29:26 »
Skonfiguruj dobrze kernela, bo pewnie zapomniales  cos zanznaczyc. Potem skompiluj na nowo i bedzie dzialalo.

Offline Michał K

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
Kernel 2.6.11 + loopback + NAT
« Odpowiedź #6 dnia: 2005-06-06, 18:02:25 »
2005-05-31 15:29:26 greg000 napisał:

> Skonfiguruj dobrze kernela, bo pewnie zapomniales  cos zanznaczyc. Potem skompiluj na nowo i
 > bedzie dzialalo.
 >

Wątpie, czytałeś co zostało usunięte z 2.6.11 ? Bo odnosze wrażenie że nie :)
Konfiguracja kernela tutaj nic nie pomoże, bo pewne rzeczy zostały poprostu pousuwane ('porządki' .. ).

Offline Grzegorz L

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
Kernel 2.6.11 + loopback + NAT
« Odpowiedź #7 dnia: 2005-06-06, 20:24:00 »
Czytac nie czytalem to sie zgadza, ale u mnie tez wszystko funkcjonuje na 2.6.11 i dmesg nie pokazuje zadnych dziwnych informacji. :)

Pozdr

Offline Michał K

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
Kernel 2.6.11 + loopback + NAT
« Odpowiedź #8 dnia: 2005-06-08, 15:14:30 »
2005-06-06 20:24:00 greg000 napisał:

> Czytac nie czytalem to sie zgadza, ale u mnie tez wszystko funkcjonuje na 2.6.11 i dmesg nie
 > pokazuje zadnych dziwnych informacji. :)
 >
 > Pozdr

No to spróbuj:
# iptables -t nat -A OUTPUT --dst 127.0.0.1 -j DNAT --to-destination 217.74.65.69
A następnie:
# ping 127.0.0.1

I powiedz, co widzisz ?
Ja otrzymuje taki ładny komunikacik:
 PING 127.0.0.1 (127.0.0.1): 56 octets data
 sendto: Operation not permitted
 ping: sent 64 octets to 127.0.0.1, ret=-1