Nowe posty

Autor Wątek: [Slax] WiFi - jestem zielony  (Przeczytany 3431 razy)

lood

  • Gość
[Slax] WiFi - jestem zielony
« dnia: 2009-06-19, 12:17:45 »
Postawiłem sobie Slaksa na USB. No wszystko ładnie działa, ale żeby się nauczyć obsługiwać ten system (jak i w ogóle obsługiwać Linuksa) trzeba mieć książki albo dostęp do Internetu. Książek nie mam, dostęp do Internetu mam tyle że nie z poziomu Slaksa bo nie wiem jak go skonfigurować. Pod Windowsem Internet hula bezprzewodowo aż miło (maksymalny zasięg itd. itp.). Robię tak:
1.) iwconfig i faktycznie moja karta do WiFi sieci na miejscu
2.) wklepuję iwlist wlan0 scan no i widzę listę sieci, tak jak pod Windowsem (czyli chyba sterowników żadnych nie trzeba skoro je łapie?). Dostaję dzięki temu info, że ESSID mojej sieci to "Blabla", "encryption key: off" (a z tego co pamietam to ustawione jest pod WEP, więc nie wiem czy jest dobrze).
3.) iwconfig wlan0 essid "Blabla" - nie dostaję żadnej wiadomości zwrotnej (chyba tak ma być, zakładam, że wszystko w porządku)

Neta jak nie było tak nie ma. Czemu? Jak to zrobić? Dzięki za pomoc.

mikodoom

  • Gość
[Slax] WiFi - jestem zielony
« Odpowiedź #1 dnia: 2009-06-19, 13:28:13 »
Witaj,

Narazie skonfigurowałeś swą kartę do warstwy 2 modelu ISO/OSI - czyli teoretycznie zasocjowałeś go z Twym AP - to OK.

No teraz musisz skofigurować warstwę 3 ISO/OSI - czyli przypisać adres IP :).

Albo w konsoli :

dhclient wlan0
jeżeli w sieci masz DHCP,

albo z łapy :

ifconfig wlan0 192.168.1.2 netmask 255.255.255.0 up
oraz

route add default gw 192.168.1.1
i jeszcze

 echo "nameserver 194.204.159.1" > /etc/resolv.conf
i spróbuj - powinno działać :).

A...to oczywiście przykładowe wartości - wklep w odpowiednie miejsca adresację swojej sieci.


Pozdrawiam,

MikoDoom

lood

  • Gość
[Slax] WiFi - jestem zielony
« Odpowiedź #2 dnia: 2009-06-19, 14:27:25 »
A jednak - nie działa :( W przypadku dhclient wlan0 dostaję:
-bash: dhclient: command not found