Nowe posty

Autor Wątek: Instalacja Gdesklets na UBUNTU 8.10 GNOME  (Przeczytany 7923 razy)

pawel_suzuki

  • Gość
Instalacja Gdesklets na UBUNTU 8.10 GNOME
« dnia: 2009-04-24, 17:40:29 »
Witam,

jestem zupełnie zielony w temacie Linuxa, więc pytam:)

Chciałem zainstalować sobie dodatek "Gdesklets" jednak problem... po wpisaniu komędy jakaś blokada!!!


pawel@pawel-desktop:~$ sudo apt-get install -y gdesklets
[sudo] password for pawel:
E: Nie udało się uzyskać blokady /var/lib/dpkg/lock - open (11 Resource temporarily unavailable)
E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it?
pawel@pawel-desktop:~$
W czym tkwi problem??? Jak go rozwiązać???

Offline roobal

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2056
    • Zobacz profil
Instalacja Gdesklets na UBUNTU 8.10 GNOME
« Odpowiedź #1 dnia: 2009-04-25, 04:59:50 »
is another process using it?
Program się Ciebie o coś pytał a Ty nie odpowiedziałeś na pytanie, proste :)

A tak na poważnie program zwrócił błąd, że nie może odblokować to co tam wypisał i się pyta czy inny program nie używa w tym samym czasie apt-get, np. Synaptic, tak więc zapewne próbujesz użyć apt-get kiedy masz włączony Synaptic lub coś innego lub proces, który używa apt-get, jeśli masz wyłączony Synaptic lub Dodaj/Usuń itp. (nie będę Cię w tajemniczał w procesy systemowe) zrestartuj komputer i spróbuj ponownie zainstalować.

Pozdrawiam!

ArtE

  • Gość
Instalacja Gdesklets na UBUNTU 8.10 GNOME
« Odpowiedź #2 dnia: 2009-04-25, 10:33:59 »
Witam!

Cytuj
zrestartuj komputer i spróbuj ponownie zainstalować.
skąd ja znam taką procedurę... musi mieć skomplikowaną sytuację -bo u mnie wystarczy przeładować X-y .

pawel_suzuki

  • Gość
Instalacja Gdesklets na UBUNTU 8.10 GNOME
« Odpowiedź #3 dnia: 2009-04-25, 14:09:00 »
OK... udało się:) dziękuję za odpowiedzi... proszę o zamknięcie tematu:D

Offline roobal

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2056
    • Zobacz profil