Nowe posty

Autor Wątek: Jestem początkującym linux'owcem  (Przeczytany 3905 razy)

pawian12321

• Gość
Jestem początkującym linux'owcem
« dnia: 2007-04-11, 14:57:32 »
Witam. Piszę mój pierwszy post na tym forum więc bądzcie wyrozumiali. Mam linuxa lycoris 1.4 pl i nie wiem jak się instaluje na nim różne programy. np. jak zainstalować plik.tar.gz??
Prosze pomóżcie mi jestem początkujący. Wytłumaczie mi jak to sie robi. Wytłumaczcie mi poprostu jakbym widział pierwszy raz linuxa. Wytłumaczcie mi jak sie w ogóle instaluje.

pozdrawiam.

Offline roobal

• Users
  • Guru
« Odpowiedź #1 dnia: 2007-04-11, 17:00:22 »
2007-04-11 14:57:32 pawian12321 napisał:

> Prosze pomóżcie mi jestem początkujący. Wytłumaczie mi jak to sie robi. Wytłumaczcie mi
 > poprostu jakbym widział pierwszy raz linuxa. Wytłumaczcie mi jak sie w ogóle instaluje.

Po pierwsze na tej stronie i na innej sa szczegolowe artykuly na temat instalacji pod linuksem.

Po drugie skoro jestes poczatkujacy na poczatek radze dac sobie spokoj z kompilacja paczek tar.gz i tar.bz2, gdyz to bywa czesto uciazliwe, ja uzywam linuksa pol roku i nadal mam problemy z kompilacja. Zainteresuj se lepiej dystrybucja, na ktora sa tworzone pakiety, np. RPM lub deb. Dla Ciebie jako poczatkujacego najbardziej polecam mandrive 2007 free, gdyz jest to najprostszy w obsludze linux, osmiele sie powiedziec, ze nawet latwiejszy od obslugi windowsa, dla poczatkujacych nadaje sie rowniez ubuntu, lecz na start go nie polecam, gdyz jest to system jeszcze wg mnie nie dopracowany.

Tak wiec polecam mandrive lub ubuntu, jdnak mandriva bedzie dla Ciebie idealna, natomiast jesli jednak nabedzies wiekszego doswiadczenia z linuksem mozesz przerzucic sie na ubuntu.

2007-04-11 14:57:32 pawian12321 napisał:
>Mam linuxa

Tak na mariginesie slowo linux w jezyku polskim odmienia sie: linuksa, a nie linuxa! Tak samo "jestem poczatkujacym linuksowcem" a nie linux'owcem!

Pozdrawiam!

pawian12321

• Gość
« Odpowiedź #2 dnia: 2007-04-11, 22:01:27 »