Nowe posty

Autor Wątek: suse vs fedora  (Przeczytany 3416 razy)

neon88

  • Gość
suse vs fedora
« dnia: 2009-03-22, 18:26:21 »
Witam
Zastanawiam się nad zmianą linuxa. Jestem początkującym użytkownikiem ale trochę wymagającym.

Aktualnie posiadam open Suse + kde 4.2

Zastanawiam się nad zmianą na fedorę. Ale chciałbym się dowiedzieć czy warto.
Chciałbym wiedzieć:

Który system jest szybszy?
Czy na fedorze również zainstaluję najnowsze kde?
Który z systemów ma lepsze wsparcie programów, kodeków, sterowników.
Który z systemów ma lepsze wsparcie społeczności typu fora, strony itd?
Dlaczego fedora a nie suse i odwrotnie.


Mój sprzęt:
Acer Extensa 7620 (notebook)
Intel Core 2 Duo 1.8 GHz
Radeon HD 2400 XT dedykowana do 512 MB
2 GB Ram

rompiotr

  • Gość
suse vs fedora
« Odpowiedź #1 dnia: 2009-03-22, 22:10:36 »
To dosyć podobne dystrybucje. Różnicy możesz nie odczuć. Pytanie - w jakim celu chcesz zmienić dystrybucje. Łatwość obsługi podobna. Szybkość też. Bez urazy, to dobre, dopracowane dystrybucje. Fedora jest bardziej eksperymentalna. OpenSuse to też poligon doświadczalny dla Suse.

  • Gość
suse vs fedora
« Odpowiedź #2 dnia: 2009-03-22, 22:52:27 »
Cytat: neon88
Który system jest szybszy?
Czy na fedorze również zainstaluję najnowsze kde?
Który z systemów ma lepsze wsparcie programów, kodeków, sterowników.
Który z systemów ma lepsze wsparcie społeczności typu fora, strony itd?
Dlaczego fedora a nie suse i odwrotnie.
Używałem Fedora 10 z KDE 4.2, ale jedynie przez parę chwil, ponieważ zniechęciła mnie grafika nowego KDE w tej dystrybucji. Developerzy openSUSE bardzo dopieścili to środowisko. Dlatego jest to dystrybucja, którą bardzo cenię, aczkolwiek po dłuższym czasie przesiadłem się na Ubuntu + GNOME i tak zostało do dziś.

Stąd radziłbym Ci zastanowić się nad pozostaniem przy suśle, jeśli nie jesteś purystą i lubisz ładny pulpit.

neon88

  • Gość
suse vs fedora
« Odpowiedź #3 dnia: 2009-03-23, 10:13:13 »