Nowe posty

Autor Wątek: Instalacja Ubuntu obok XP i uszkodzonej Mandrivy  (Przeczytany 3221 razy)

flamini

  • Gość
Instalacja Ubuntu obok XP i uszkodzonej Mandrivy
« dnia: 2009-02-20, 20:19:17 »
Witam.

Mój problem jest (dla mnie) dość skomplikowany, postaram się go opisać jak najdokładniej mogę. Niestety jestem zupełnym laikiem, więc proszę o wyrozumiałość.
Chronologicznie wygląda to tak:
1. Zainstalowałem XP.
2. Zainstalowałem Mandrive (dystrybucja Live zainstalowana na dysku)
3. Mój komputer został zainfekowany wirusem (dokładnie rootkitem sektora MBR). W efekcie padła Mandriva (wyświetla, że uszkodzony jest system plików), natomiast XP się zachował i działa.
4. Wirus zostal usunięty
5. MBR (chyba) naprawiony (fixmbr)
Teraz chcę zainstalować Ubuntu. Mam więc pare pytań:
1. Czy instalacja Ubuntu jest możliwa w takiej sytuacji?
2. Czy Mandrive można w jakikolwiek sposób naprawić?
3. Jak właściwie mogę usunąć Linuxa (mandrivę) tak, aby miał pewność, że zachowa się XP? Boot Manager jest Linuxa, Mandriva jest systemem domyślnym.

Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedzi.

Przepraszam za słabą znajomość tematu.

Offline Paweł Kraszewski

  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 3070
  • Lenistwo jest matką potrzeby = babcią wynalazku
    • Zobacz profil
Instalacja Ubuntu obok XP i uszkodzonej Mandrivy
« Odpowiedź #1 dnia: 2009-02-21, 18:55:11 »
Od końca: Zrobiłeś 50% usunięcia linuksa - "fix /mbr" już usunął boot managera Linuksa. Teraz wystarczy tylko skasować partycje Linuksa i po kłopocie (?).

1. Mandriva najprawdopodobniej nie jest uszkodzona,  a jedynie niedostępna.
2. Możliwe, że z poziomu dysku instalacyjnego Mandrivy będzie opcja naprawy MBR. Nie bawiłem się tym parę lat.
3. Można spokojnie zainstalować Ubuntu (jak jeszcze masz miejsce na partycję podstawową). Najprawdopodobniej instalka Ubuntu wykryje Madrivę i doda do swojego menu startowego.
Paweł Kraszewski
~Arch/Void/Gentoo/FreeBSD/OpenBSD/Specjalizowane customy

matulik

  • Gość