Nowe posty

Autor Wątek: Problem z kodekami  (Przeczytany 11387 razy)

sinusss

  • Gość
Problem z kodekami
« dnia: 2008-11-12, 21:51:21 »
Witam wszystkich.

Jestem nowym użytkownikiem linuxa Mandriva 2009 PowerPack i mam problem z zainstalowaniem kodeków. Zainstalowałem program Mplayer ale nie działa nie ma obrazu bo brakuje mi kodeków. A na innych programach wyskakuje że brakuje "RealVideo 4.0". Ściągnąłem nawet te kodeki i tam pisze że trzeba je przenieś do katalogu /usr/local/lib/codecs/ ale problem w tym że tego katalogu tam nie ma tz nie było więc go utworzyłem. Ale problem jest jak to przenieś? Zalogowałem się co prawda na konto root ale jak tradycyjnie myszką kliknę kopiuj i wklej to się nie da.

Proszę pomóżcie jak to zrobić żeby mi to działało proszę napiszcie dokładnie krok po kroku ja to zrobić bo ja jestem początkującym użytkownikiem więc nie bardzo wiem co mam robić najlepiej wszystko od początku skąd i co mam ściągnąć i co zrobić i jakie komendy używać.

Z góry bardzo dziękuje za pomoc

rysban

  • Gość
Problem z kodekami
« Odpowiedź #1 dnia: 2008-11-12, 22:36:50 »
Witam.
Zainstaluj MC i za pomocą mc skopiuj rozpakowane kodeki do tego katalogu .
MC odpal w kosoli jako root (administrator) a wstawisz tam kodeki . Przenosisz z lewego panelu do prawego .
Pozdrawiam Ryszard

sinusss

  • Gość
Problem z kodekami
« Odpowiedź #2 dnia: 2008-11-12, 22:48:57 »
Co to jest MC skąd to wziąć?  Napisz proszę dokładną instrukcję krok po kroku dzieki. Jestem początkującym użytkownikiem więc nie wiem o co chodzi.

sinusss

  • Gość
Problem z kodekami
« Odpowiedź #3 dnia: 2008-11-13, 14:04:25 »
Ściągnąłem kodeki realvideo 4.0. Jak je zainstalować. Wiem że je muszę przenieś gdzieś do katalogu i muszą być na koncie root jestem i nadal nie mogę ich przenieś proszę pomóżcie je zainstalować. Napisz cię krok po kroku co mam robić :(

lukaszn

  • Gość
Problem z kodekami
« Odpowiedź #4 dnia: 2008-11-13, 14:46:36 »