Nowe posty

Autor Wątek: Problem z uruchomieniem pliku wykonywalnego  (Przeczytany 3546 razy)

newbieDOT

  • Gość
Problem z uruchomieniem pliku wykonywalnego
« dnia: 2008-11-20, 10:32:13 »
Witam, na początku chce zaznaczyć że jest to moje naprawdę pierwsze podejście do linuksa.

Mam w pracy przygotować bardzo prostą aplikację na ARMa 9.

Na początek w Eclipse stworzyłam projekt "hello world" w C na ARM. Po skompilowaniu do pliku wykonywalnego, przerzuciłam to na pendrivea, który jest zamontowany jako partycja na mikrokontrolerze z linuksem (Debian). Jednak próba uruchomienia mojego programiku w sposób ./hello (hello to nazwa liku wykonywalnego) konczy sie komunikatem : "No such file or directory". Czy ktoś z Was wie jaki to może być problem? Dodam że jestem zalogowana jako root a plik ma dobrze ustawione atrybuty.

Wiem, że może to zawracanie głowy, ale przeszukałam google i nic nie znalazłam, a raczej znalezione informacje nic mi nie pomogły:(. Poza tym jestem KOMPLETNYM laikiem jezeli chodzi o linuksa.

Z góry dzieki za pomoc.

Offline mateo86

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 647
    • Zobacz profil
Problem z uruchomieniem pliku wykonywalnego
« Odpowiedź #1 dnia: 2008-11-20, 10:40:07 »
A według Ciebie co to znaczy "No such file or directory"?
Przecież wyraźnie napisane jest o co chodzi...

newbieDOT

  • Gość
Problem z uruchomieniem pliku wykonywalnego
« Odpowiedź #2 dnia: 2008-11-20, 10:48:41 »
Wdług mnie oznacza to, że nie ma takiego pliku lub katalogu. Sorki zapomniałam dopisać że wpisując dla zamontowanej partycji z konsoli polecenie ls. Wyświetla się lista plików i plik wykonywalny "hello" też tam jest.

Offline mateo86

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 647
    • Zobacz profil
Problem z uruchomieniem pliku wykonywalnego
« Odpowiedź #3 dnia: 2008-11-20, 12:05:20 »
To niestety nie mam zielonego pojęcia... Spróbuj może pełną ścieżkę dostępu wpisać zamiast tylko ./hello

newbieDOT

  • Gość
Problem z uruchomieniem pliku wykonywalnego