Nowe posty

Autor Wątek: pomóżcie z doborem oprogramowania  (Przeczytany 5698 razy)

mijadzi

  • Gość
pomóżcie z doborem oprogramowania
« dnia: 2008-11-08, 10:01:25 »
jestem studentem i potrzebuje linuxa do programowania i serfowania po internecie, mam powolnego laptopa 0,8 GHz 256 RAM no i nie dużo ROM. No i jak na razie nie wiem za dużo o systemach linux-owych.Proszę doradźcie mi jaki system byłby dla mnie najlepszy.

Z góry dziękuje:)

kim42

  • Gość
pomóżcie z doborem oprogramowania
« Odpowiedź #1 dnia: 2008-11-08, 11:31:31 »
Myślę, że Ubuntu, Mandriva albo OpenSUSE. Może ten quiz pomoże wybrać ci właściwą dystrybucję, ale to już naprawdę zależy od upodobań.

lukaszn

  • Gość
pomóżcie z doborem oprogramowania
« Odpowiedź #2 dnia: 2008-11-08, 11:43:30 »
Ubuntu Mandirva i Suse to są dystrybucje potężne jeśli chodzi o działanie i nie nadają się na tak słaby komputer. Moim zdaniem powinieneś spróbować czegoś z lekkim środowiskiem graficznym przykładowo Xfce. Może Debian z Xfce jest to dobre wyjście ? Poczytaj o tym w sieci

mijadzi

  • Gość
pomóżcie z doborem oprogramowania
« Odpowiedź #3 dnia: 2008-11-08, 12:18:09 »
no właśnie nie zależy mi na jakiejś super grafice(filmów i gier na nim nie będę używał), tylko na tym by był szybki i łatwy w obsłudze.

Offline Robert

  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2516
    • Zobacz profil
pomóżcie z doborem oprogramowania
« Odpowiedź #4 dnia: 2008-11-08, 12:49:34 »
1. Gentoo
2. Debian
3. Slackware
4. DSL, Slax.* i inne minidystrybucje.

*Slax nie jest przez twórców przygotowywany pod instalację, co nie oznacza że się go nie da zainstalować.
Zanim popełnisz grafomaństwo: 1 | 2 | 3
Baza RPM Jak szukać informacji

Offline Arkadiusz Bednarczyk

  • Linux.pl
  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
    • Linux.pl
pomóżcie z doborem oprogramowania
« Odpowiedź #5 dnia: 2008-11-08, 14:10:23 »
Ja by spróbował Puppy Linuksa, jest bardzo lekki, a przy tym użyteczny.