Nowe posty

Autor Wątek: zabezpieczenie ubuntu  (Przeczytany 7141 razy)

emm16

  • Gość
zabezpieczenie ubuntu
« dnia: 2008-10-27, 18:48:31 »
jaki firewall i czy potrzebny jest antywirus na ubuntu?
proszę o nazwy programów i opis jak to skonfigurować, bo jestem początkujący na linuxie.
Z góry wielkie dzięki.

Offline ultr

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 1177
    • Zobacz profil
zabezpieczenie ubuntu
« Odpowiedź #1 dnia: 2008-10-27, 19:26:29 »
Firewall jest wbudowany w kernel i jest to iptables. Do niego oczywiście są różne nakładki. Zapewne Ubuntu ma jakąś swoją z podstawowymi funkcjami (i najczęściej całkowicie wystarczającymi). Do bardziej zaawansowanej konfiguracji można użyć np. Shorewall-a.

Antywirusa nie potrzebujesz. Chyba, że ściągasz programy .exe i odpalasz na Wine. Wtedy warto by je przeskanować.

emm16

  • Gość
zabezpieczenie ubuntu
« Odpowiedź #2 dnia: 2008-10-27, 19:30:19 »
a gdzie jest teniptables?
jak go aktywować i skonfigurować, żeby działał?

emm16

  • Gość
zabezpieczenie ubuntu
« Odpowiedź #3 dnia: 2008-10-27, 20:43:28 »
mam firestarter ale jak klikne krzyżyk to się zamyka całkowicie.
jak zrobić, żrby uruchamiał się on razem z linuxem i cały czas działał w tle??

Offline roobal

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2056
    • Zobacz profil
zabezpieczenie ubuntu
« Odpowiedź #4 dnia: 2008-10-27, 20:48:25 »
Jeśli się nie mylę to on działa w tle nawet jeśli go zamkniesz, gdyż jak pisał ultr firewall jest wbudowany w jądro.

Co do antywirusa jest on zbędny, jeśli jedna zależy Ci na bezpieczeństwie to do wyboru masz ClamAV, KlamAV, Avast for Llinux i pewnie jeszcze więcej.

Co do ogólnego bezpieczeństwa systemu poczytać sobie możesz na tej stronie http://www.gentoo.org/doc/pl/security/security-handbook.xml?full=1#book_part1 tam powinieneś się dowiedzieć wszystkiego.

Pozdrawiam!

emm16

  • Gość
zabezpieczenie ubuntu
« Odpowiedź #5 dnia: 2008-10-27, 21:08:39 »