Nowe posty

xx Problem ze sterownikami. (5)
2024-04-13, 21:25:16
xx Instalacja xfce4 (2)
2024-04-13, 16:20:17
xx Serie kompilacji bez instalacji dla “emerge” w Gentoo (2)
2024-04-08, 18:40:04
xx Plasma 6 w Neonie ssie trochę mniej ... (17)
2024-04-05, 10:03:46
xx Problem z Linux Lite po instalacji (3)
2024-04-03, 14:23:40
xx Jak właczyć num locka przy starcie systemu debian 12? (12)
2024-04-02, 17:43:54
xx Brak dźwieku w systemie. (5)
2024-04-02, 16:13:41
xx Dystrybucja pod HP Omen (7)
2024-03-29, 11:33:05
xx [Poradnik] Wyszukiwanie Sterowników (2)
2024-03-27, 21:08:23
xx Ile pingwinów? (1)
2024-03-27, 08:59:24

Autor Wątek: Gtk+ czy Qt4  (Przeczytany 13718 razy)

energizer

  • Gość
Gtk+ czy Qt4
« dnia: 2008-09-29, 22:19:48 »
Witam!
Nie włożyłem tego watku do Qt czy Gtk+ bo dotyczy i jednego i drugiego czyli nie pasuje do niczego, ale może lepiej, że jest tu a nie gdzie indziej :-)
Jestem dopiero początkującym programistą (jeżeli mogę się o sobie tak wyrazić :-) - liznąłem nieco Pascala we FPC i Lazarusie. Ostatnio próbowałem trochę C++ i chciałem pisać w tym języku, bo jest moim zdaniem bardziej przyszłościowy. No ale nie mam zamiaru robić w przyszłości tylko aplikacji tekstowych. Przydałoby się wykorzystać coś graficznego. Moje obecne środowisko programistyczne to Code::Blocks. Myślałem o wykorzysaniu Gtk+ lub Qt4 i nie mogę się zdecydować, którą wybrać? Używam Gnome, KDE 3 używałem nie dużo a KDE 4 to już wcale. Miałem jedynie korzystać z aplikacji używających Qt4 np. Skype. Ale wiem, że to co wiem to za mało aby ocenić którą z bibliotek wybrać.
Kryteria jakie brał bym pod uwagę to:
- szybkość działania
- stabilność
- multiplatformowość
- wygląd
- łatwość wykorzystania w programowaniu
Moich aplikacji nie chciałbym łączyć z żadnym ze środowisk graficznych.
Co prawda do tworzenia tych aplikacji jeszcze może upłynąć trochę czasu, ale chciałbym usłyszeć zdanie innych na ten temat. Co lepiej wybrać? A może wstrzymać się do Gtk+ w wersji 3? :-P

mikolajS.

  • Gość