Nowe posty

Autor Wątek: slax i adsl  (Przeczytany 3155 razy)

tomasseq

  • Gość
slax i adsl
« dnia: 2008-09-03, 19:14:34 »
witam

dzisiaj zainstalowałem sobie slaxa6 na usb i wszystko działa oprócz neta

w windows xp, ubuntu 7.04-8.04, i w puppy linux bez żadnego konfigurowania działa internet, tylko w slaksie nie :(

mieszkam w hiszpanii, mam neta z ya.com i mam dosyć dobry router bo aż na 4 komputery. swoją przygodę z linuksami zacząłem pół roku temu, zainstalowałem wtedy ubuntu a jeśli chodzi o slackvare to jestem zielony ;/

czy ktoś może mi wytłumaczyć wszystko krok po kroku jak to ustawić żeby działało??

jak wpiszę w koqueror (chyba tak się nazywa ta przeglądarka) jakiś adres, wyskakuje mi, że nie można odnaleźć hosta

Cytuj
root@slax:~# ifconfig -a
lo        Link encap:Local Loopback
          inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
          UP LOOPBACK RUNNING  MTU:16436  Metric:1
          RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:0
          RX bytes:0 (0.0 B)  TX bytes:0 (0.0 B)

root@slax:~# ifconfig eth0 up
eth0: ERROR while getting interface flags: No such device
root@slax:~# dhcpcd -t 30 eth0
root@slax:~#
doszedłem do tego, że nie mam zainstalowanych sterowników (przynajmniej tak mi się wydaje), mam zintegrowaną kartę sieciową z płytą główną ASUS P5k, a karta sieciowa to attansic. pobrałem sterowniki ze strony asusa, ale to mi nic nie daje bo nie wiem jak je zainstalować na linuksie..

z góry dzięki za odpowiedź jak je zainstalować ;)

tomasseq

  • Gość
slax i adsl
« Odpowiedź #1 dnia: 2008-09-06, 17:19:58 »
doszedłem do wniosku, że jest to wina sterowników. Mam je na płycie od płyty głównej, ale nie mam pojęcia jak je zainstalować. w readme.txt jest napisane, żeby wpisać

rpmbuild -tb
filename.tar.gz

Replace filename.tar.gz with the specific filename of
the driver.