Nowe posty

xx Problem ze sterownikami. (5)
2024-04-13, 21:25:16
xx Instalacja xfce4 (2)
2024-04-13, 16:20:17
xx Serie kompilacji bez instalacji dla “emerge” w Gentoo (2)
2024-04-08, 18:40:04
xx Plasma 6 w Neonie ssie trochę mniej ... (17)
2024-04-05, 10:03:46
xx Problem z Linux Lite po instalacji (3)
2024-04-03, 14:23:40
xx Jak właczyć num locka przy starcie systemu debian 12? (12)
2024-04-02, 17:43:54
xx Brak dźwieku w systemie. (5)
2024-04-02, 16:13:41
xx Dystrybucja pod HP Omen (7)
2024-03-29, 11:33:05
xx [Poradnik] Wyszukiwanie Sterowników (2)
2024-03-27, 21:08:23
xx Ile pingwinów? (1)
2024-03-27, 08:59:24

Autor Wątek: znaki fonetyczne IPA do edytora tekstów  (Przeczytany 3292 razy)

kymorp

  • Gość
znaki fonetyczne IPA do edytora tekstów
« dnia: 2008-09-06, 12:05:47 »
cześć :)

Przymierzam się do korzystania z Linuxa(powinno również zasygnalizować że jestem totalnie zielona w temacie ;) to może usprawiedliwić ew. gagi lub głupie pytania) jednak zanim to się stanie wolałabym się trochę rozejrzeć.
Moje pytanie: czy jest czcionka reprezentująca znaczki fonetyczne International Phonetic Alphabet? To są takie krzaczki, które można znaleźć w pierwszym lepszym słowniku języka obcego, zawsze występujące w skośnych nawiasach. Niestety na moich studiach jest to niezbędne do przeżycia i to, czy Linux oferuje coś takiego czy nie może zaważyć na decyzji czy go instalować czy nie.

z góry dzięki za pomoc :)

arctgx

  • Gość
znaki fonetyczne IPA do edytora tekstów
« Odpowiedź #1 dnia: 2008-09-06, 12:22:56 »
A jednak Ci wytknę gaga: jeśli miałaś do czynienia z czcionkami, to wiesz że popularnym ich formatem jest TTF. Wystarczy więc wklepać w wyszukiwarce

"International Phonetic Alphabet" ttf

Sam dostaję w jednym z pierwszych wyników, że takie znaki kryją się choćby w paczce ttf-junicode (i zapewne nie tylko, nie szukałem dalej). Jeśli zainstalujesz sobie Ubuntu dla przykładu, znajdź w menu i odpal Synaptika, a potem ściągnij tę paczkę, chyba że masz ją już zainstalowaną.