Nowe posty

Autor Wątek: Jaka dystrybucja dla nowego ?  (Przeczytany 3856 razy)

Spectra

  • Gość
Jaka dystrybucja dla nowego ?
« dnia: 2008-08-18, 15:35:06 »
Witam,
aktualnie jestem użytkownikiem Windowsa ale planują przejść na Linuxa , tylko nie wiem jak się do tego zabrać.
Chciałbym zainstalować takiego Linuxa który na początek może odtwarzać pliki .exe , gdyż jestem początkujący i nie chce mieć potem problemów z programami.
Czytałem że istnieją emulatory na Linuxa które np. emulują Win98, ale że to dużo zabawy z nimi jest. Przeszukałem strony i nie znalazłem żadnej dystrybucji która by mnie zadowoliła - chodzi mi o Linux jakiś który odtwarza pliki z rozszerzeniem .exe i nie jest jakiś trudny w obsłudze jak na początek.
Co moglibyście mi poradzić na rozpoczęcie ?

-- uwaga --
post znajdujący się poniżej został usunięty z powodu naruszenia zasad obowiązujących na forum

WizardNumberNext

  • Gość
Jaka dystrybucja dla nowego ?
« Odpowiedź #1 dnia: 2008-08-18, 16:50:31 »
Gratulacje dla obydwu.
Po pierwsze plików *.exe się nie odtwarza (no chyba, że się je przypadkowo skasowało, ale to inna bajka) tylko uruchamia.
Po drugie szukać długo nie trzeba - WINE (WINE Is Not Emulator (przyznaję rację temu stwierdzeniu)).
wine - jeżeli ma się szybki procek to "emuluje" środowisko win wystarczająco szybko, żeby nie zauważyć różnicy.
Jeżeli ma się stary procek (z 7 generacji - jak np "AMD Athlon" czy "Intel Pentium 4" ("Intel Pentium III" to jeszcze i686 - nie mylić z i786 - to inna bajka)) to można poszaleć dopiero jak się przekompiluje wine pod procek.
Jak się ma procek 8. generacji ("AMD Athlon 64" lub "Intel Core") to już nic nie trzeba tylko GNU/Linux + wine - prawie każdy program pójdzie.