Nowe posty

Autor Wątek: Małe distro  (Przeczytany 10831 razy)

Pisarz

  • Gość
Małe distro
« dnia: 2008-08-14, 08:28:33 »
Szukam jakiejś małej dystrybucji Linuksa na mój sprzęt:
Procesor: 926 mhz
RAM: 384mb
Dysk: 40gb, na Linuksa dam 1,7gb
Karta graficzna: GeForce FX5500 GT (albo jakoś inaczej się to zwało).

A teraz wytyczne:
-Kernel 2.4 lub nowszy
-Obsługa USB
-Kompilatory, Gcc czy jakoś tak
-Jakiś system zarządzania pakietami
-Mały obraz płyty
-Możliwość instalacji Wine
-Jakieś mało pamięciożerne środowisko graficzne

Aktualnie mam na dysku Slaxa 5, jednak na nim nie mogę zainstalować sterowników od Neostrady (które znalazłem jakiś czas temu).

quejinho

  • Gość
Małe distro
« Odpowiedź #1 dnia: 2008-08-14, 08:53:37 »
najciekawszą na taki komputer dystrybucją jest arch :) sam mam podobny komp.Ale z neo to bawiłem się tylko na ubuntu .

Pisarz

  • Gość
Małe distro
« Odpowiedź #2 dnia: 2008-08-14, 10:28:10 »
Szukam czegoś prostszego. Jestem początkujący jeśli chodzi o Linuksa.

quejinho

  • Gość
Małe distro
« Odpowiedź #3 dnia: 2008-08-14, 16:32:40 »
w takim razie lekki i przyjazny bo nie potrzebna tam ingerencja w configi .   crunchbang . distro z openboxem .

kapron

  • Gość
Małe distro
« Odpowiedź #4 dnia: 2008-08-14, 16:44:41 »
ten komp spokojnie pociągnie ubuntu :) jeśli chcesz lżejsze to wybierz środowisko z XFCE (np. Xubuntu)

Pisarz

  • Gość
Małe distro
« Odpowiedź #5 dnia: 2008-08-14, 18:07:38 »
Próbowałem ściągać Xubuntu, jednak obraz płyty jest... według mnie duży. Mam powolne łącze, a nie mam kilku godzin na ściąganie ponad 500mb. Tu jest ten problem.

kapron

  • Gość
Małe distro
« Odpowiedź #6 dnia: 2008-08-14, 18:55:48 »
"rozdawnictwo" ubuntu: http://www.forum.ubuntu.pl/forumdisplay.php?f=144
możesz też zamówić ubuntu, ale dostarczenie potrwa kilka tygodni...
z dystrybucji, które możesz szybko ściągnąć, pierwsza do głowy przychodzi mi DSL

Pisarz

  • Gość
Małe distro
« Odpowiedź #7 dnia: 2008-08-14, 21:18:50 »