Nowe posty

Autor Wątek: Linux do szkoły?  (Przeczytany 3853 razy)

batman027

  • Gość
Linux do szkoły?
« dnia: 2005-09-05, 23:51:23 »
Chce zainstalowac redhat linuxa na macierzy raid 0 tylko niestety nie wiem jak zainstalować sterowniki. Podobno można to zrobić przy instalacji systemu (podobnie jak w windows xp z tym słynnym F6), jednak przy instalacji nie natknąłem sie na coś takiego, nie wiem, być może jestem ślepy. Nigdy też jeszcze nie instalowałem sterowników po linuxem, więc jestem zupełnie zielony. Czy ktoś już to robił i mógłby mi pokazać krok po kroczku jak to zrobić? Szukałem już trochę, ale nie znalazłem nigdzie dokładnych instrukcji. Podobnież można też zainstalować stery już w systemie na innym dysku i dopero wtedy przenieść całą partycję na macierz raid. Może to byłoby prostsze?

batman027

  • Gość
Linux do szkoły?
« Odpowiedź #1 dnia: 2005-09-06, 00:57:29 »
Jeszcze może dodam że mam kontroler raid ata133 na karcie pci, a na płycie ze sterownikami do linuxa są dwa foldery ATA i RAID, w jednym i drugim są pliki:
iteraid.o
modinfo
modules.cgz
modules.dep
pcitable
rhdd-6.1

  • Gość
Linux do szkoły?
« Odpowiedź #2 dnia: 2005-09-05, 20:39:20 »
W tym roku udało sie naszej klasie dogadac z nauczycielem i ustalilismy ze bedziemy sie uczyc programowac w C oraz bedziemy korzystac z linuxa.. ale nie wiemy z jakiej dystrybucji.. Jaką polecacie?

darvark

  • Gość
Linux do szkoły?
« Odpowiedź #3 dnia: 2005-09-05, 20:47:19 »
fedora lub mandriva, ewentualnie ubuntu a jak ktos woli kde to kubuntu. chyba dla takiej nauki to maksymalnie prosta dystrybucja. i nie sprawiajaca klopotow z instalacja

  • Gość
Linux do szkoły?
« Odpowiedź #4 dnia: 2005-09-05, 20:55:22 »