Nowe posty

Autor Wątek: Pierwsza Instalacja Linuxa  (Przeczytany 2616 razy)

cez13

• Gość
Pierwsza Instalacja Linuxa
« dnia: 2008-06-23, 10:08:56 »
witam serdecznie,
jestem zupełnie początkującym użytkownikiem OS Linux i miałbym kilka pytań - bo zdecydowałem sie po latach kroczenia w ciamności i użytkowania Wxxxx XP na instalację Ubuntu 7.10. A mianowicie:
1) czy to dobry wybór distra jak dla zupełnie niedoświadczonego użytkwonika
2) czy to także odpowiednie dystro pod sprzęt
- Intel Core 2 Duo E 4500 2.20 GHz
- 2.00 GB Ram
- 500 GB Samsung HD
- Geforce 8600 GT 1.00 GB
3) czy bede musiał przy instalacji Ubuntu robić formatowanie wszystkich partycji - bo mam ok 400 GB danych i nie mam ich jak skopiować a pewnie przy Linuksie bede musiał, gdyż mam jak na tą chwilę NTFS na wszystkich poza systemową
4) jak jest różnica między dystrybucją Ubuntu która zajmuje ok 700 MB z taką np. 4.3 GB
To by było chyba na tyle. Wiem że większość tych pytań budzi wasze zdziwnienie i pewnie lekkie poddenerwowanie ale zawsze każdy z nas ma ten swój pierwsze dzień.
Za wszelkie informację z góry bardzo dziękuje i pozdrawiam serdecznie :)

norbert_ramzes

• Gość
« Odpowiedź #1 dnia: 2008-06-23, 14:45:59 »
1) Radzę 8.04 zamiast 7.10

2) jest ok

3) nie, ale radzę najlepiej zrobić jakieś puste miejsce. Przede wszystkim czytać wszystko co instalator "wypluwa" na ekran.

4) to na cd ma mniej softu i jest kierowane głównie do tych co nie mają napędu dvd. Jak masz możliwość instalacji z dvd to instaluj z niej.

kopin

• Gość
« Odpowiedź #2 dnia: 2008-06-23, 16:57:51 »
Witam. Ubuntu to dobry wybór... ale ja polecałbym Ci dystrybucję Mint 5 Elyssa (oparta na Ubuntu 8.04) . Jest w pełni spolszczona, dostosowana do potrzeb początkującego użytkownika (w odróżnieniu od Ubuntu domyślnie instalowane są wszystkie kodeki i potrzebne sterowniki). Używam tej dystrybucji od lutego i nawet Ubuntu 8.04 nie spowodowało u mnie zmiany systemu. Ściągnij - uruchom LiveCD i sam zdecyduj czy chcesz jej używać :)