Nowe posty

Autor Wątek: Jaka książka na temat Linuxa?  (Przeczytany 3765 razy)

log3

  • Gość
Jaka książka na temat Linuxa?
« dnia: 2008-05-26, 20:47:57 »
Witam

Nie wiem czy ten wontek jest tu odpowiedni ale nie ma niestety dobrego miejsca na taki wontek! Choć nie jestem nowicjuszem jeśli chodzi o Linuxa używam go od paru ładnych lat to dopiero teraz zapragnąłem poszerzyć wiedze o tym systemie dla tego zamierzam kupić książkę o nim i tu moje pytanie: Jaką książkę polecacie drodzy forumowicze w której było by wszystko i trochę więcej na temat Linuxa?

darko

  • Gość
Jaka książka na temat Linuxa?
« Odpowiedź #1 dnia: 2008-05-26, 21:14:15 »
Wyłamując się trochę z twojego wONtku polecam książkę pod tytułem "Słownik ortograficzny języka polskiego".

log3

  • Gość
Jaka książka na temat Linuxa?
« Odpowiedź #2 dnia: 2008-05-26, 21:46:57 »
Dziękuję drogi przyjacielu!

TheUsh

  • Gość
Jaka książka na temat Linuxa?
« Odpowiedź #3 dnia: 2008-05-26, 22:31:01 »
@log3:
Ja się zastanawiam, czy w ogóle ktoś na tym forum czytał jakiekolwiek książki o Linuksie ;) Wszelka wiedza wywodzi się raczej z doświadczenia, a najlepszym źródłem wiedzy na temat rozwiązania wszelkich problemów pozostaje google :)

rompiotr

  • Gość
Jaka książka na temat Linuxa?
« Odpowiedź #4 dnia: 2008-05-26, 23:48:02 »
Dobra jest  ,, Slackware Essential " - wbrew tytułowi a może właśnie zgodnym z nim jest to książka o systemie Gnu/Linux.

kmp

  • Gość

arctgx

  • Gość
Jaka książka na temat Linuxa?
« Odpowiedź #6 dnia: 2008-05-27, 01:33:55 »
Po przeczytaniu tego wontka stawiam sobie pytanko, co to jest tak zwany Linux (piszę o potocznym określeniu, dlatego pomijam GNU)? Jądro i co więcej? Może ktoś powie że statycznie oblinkowany busybox lub ash i do tego ograniczy książkę ;) Inny autor doda do tego pewien zbiór programów, usług (i wszystko co do ich działania potrzebne) obsługujących robotę wykonywaną bezpośrednio przez jądro, ale korzystanie z nich opisze niestety w języku wybranej dystrybucji.