Nowe posty

Autor Wątek: Przejście do windows ?  (Przeczytany 5778 razy)

lukasz910

  • Gość
Przejście do windows ?
« dnia: 2008-05-23, 15:19:46 »
Zainstalowałem win XP Pobrałem Ubuntu. Nagrałem na płytke. Następnie włożyłem płyte i  uruchomiłem instalacje Ubuntu. Chwile posiedziałem [nawet spoko sie wydaje xD] i chciałem wrocić do win by poczytać jak uruchomić wifi  z liveboxa..[próbowałem wpisać kody te które wpisywałem na XP.]Po ponownym uruchomieniu kompa myślałem ze uruchomi mi sie to okno.[kiedyś przez przypadek miałem 2 win i miałem coś takiego] Jednak nie wyświetliło mi sie okno wyboru systemu ;(
Aha i nie miałem zainstalowanego tego bootloader
Jestem początkującym uzytkownikiem linuxa i bardzo prosze o pomoc :) z gory dziekuje :))

Myśle ze tak ten problem jest troche lepiej opisany..

tadzik1990

  • Gość
Przejście do windows ?
« Odpowiedź #1 dnia: 2008-05-23, 17:12:43 »
Okno wyboru systemu nie pokazuje się domyślnie. Na starcie masz prawdobodobnie komunikat z napisanym coś w stylu:
"Grub version ileśtam
Press ESC to enter menu
3...2...1..."
Przy naciśnięciu ESC pokaże Ci się okno wyboru systemu.
Jeśli problemem jest co innego daj znać.

EDIT: Byłbym zapomniał - Linux to jądro systemowe, system nazywa się GNU/Linux. W wolnej chwili przeczytaj "W obronie wolności" - jest dostępne za darmo w sieci : )

Offline ultr

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 1177
    • Zobacz profil
Przejście do windows ?
« Odpowiedź #2 dnia: 2008-05-23, 17:57:55 »
W sumie to pytanie na forum o windowsie.

Usunąłeś zapewne partycję linuksową na której był katalog /boot, czyli część programu ładującego. Musisz włożyć płytkę z XP i (jakoś, bo dokładnie nie wiem jak) odzyskać bootloader windowsowy.

tadzik1990

  • Gość
Przejście do windows ?
« Odpowiedź #3 dnia: 2008-05-23, 18:47:51 »