Nowe posty

xx Dystrybucja pod HP Omen (7)
Dzisiaj o 11:33:05
xx [Poradnik] Wyszukiwanie Sterowników (2)
2024-03-27, 21:08:23
lamp Problem z Linux Lite po instalacji (0)
2024-03-27, 19:50:30
xx Ile pingwinów? (1)
2024-03-27, 08:59:24
xx konfiguracja pale moon (0)
2024-03-24, 21:53:42
xx Plasma 6 w Neonie ssie trochę mniej ... (10)
2024-03-23, 02:38:11
xx problem z instalacja sterowników do karty sieciowej (3)
2024-03-18, 18:10:16
xx Plik abc.001 (1)
2024-03-17, 17:48:27
xx Zlecę dopracowanie programu w MatLab (0)
2024-03-13, 15:28:40
xx Linux Mint 21.3 XFCE brak dźwieku po paru minutach (karta muzyczna zintegrowana) (5)
2024-03-12, 23:07:01

Autor Wątek: Gra "saper" prosba o pomoc w programie  (Przeczytany 4381 razy)

piter_123

  • Gość
Gra "saper" prosba o pomoc w programie
« dnia: 2008-05-05, 19:51:47 »
Witam,
Musze napisac gre "Saper". Narazie stworzylem dwie klasy Punkt i Plansza i "jakis" szkic programu. Szczerze mowiac, nie wiem jak sie zabrac dalej za to. Prosze o jakies wskazowki czy nakierowanie jakbyscie sie za to zabrali i jak napisali ta gre. Wielkie dzieki z gory.
//---------------------------------------------------------------------------

#include
#include
#include
#include



   class Punkt{
private:
int wartosc;
int flaga;
public:
Punkt()
{
srand(time(0));
wartosc=rand()%9;
flaga=0;
}
int WartoscPola()
{
return wartosc;
}
int WartoscFlaga()
{
return flaga;
}
void Ustaw()
{
  srand(time(0));
wartosc=rand()%9;
flaga=0;
}
void UstawFlage(int wartosc)
{

flaga=wartosc;
}
 };
 class Plansza
 { public:
Punkt *tbl;
Plansza()
{
tbl=new Punkt();
}
Plansza(int ile)
{
tbl=new Punkt[ile];
}

void Wypisz(int rzad,int kol)
{

for(int i=0;i {
cout< for(int j=0;j {
cout<
}
}
}
void Wypelnij (int rzad,int kol)
{
        for(int i=0;i {
cout< for(int j=0;j {
tbl[i*j].Ustaw();

}
}
}
void UstawFlage(int rzad,int kol,int wartosc)
{
tbl[rzad*kol].UstawFlage(wartosc);
}
void WyswietlPunkt (int rzad,int kol)
{
cout<     }

 };


int main(int argc, char* argv[])
{
int ile_rzad,ile_kol,wartosc;
cout<<"ile rzedow:";
cin>>ile_rzad;
cout< cout<<"ile kolumn:";
cin>>ile_kol;
cout<

Plansza* gra;
gra=new Plansza(ile_rzad*ile_kol);
gra->Wypisz(ile_rzad,ile_kol) ;
cout<<"Ponowne wypelnienie"< gra->Wypelnij(ile_rzad,ile_kol);
 gra->Wypisz(ile_rzad,ile_kol) ;
  cout< cin>>ile_rzad;
cout< cout<<"Podaj kolumne punktu (od 0):";
cin>>ile_kol;
cout< gra->WyswietlPunkt(ile_rzad,ile_kol);
cout< cin>>wartosc;
cout< gra->UstawFlage(ile_rzad,ile_kol,wartosc);
gra->WyswietlPunkt(ile_rzad,ile_kol);
  system("pause");
return 0;
}
//---------------------------------------------------------------------------
Cytat: arctgx
Edycja: kolego, zerknij, proszę, w kod tego posta, zobacz co zmieniłem (nie mam nic przeciwko wyrzuceniu przy okazji mojego komentarza - to mała prowokacja do zajrzenia w kod ;) ) i przeczytaj http://forum.linux.pl/help.php#bbcode jeśli nie chcesz zniechęcać ludzi do zapoznawania się z Twoją robotą. Przy okazji proponuję mały ortograficzny debug.
Nawiasem: code=c|c++ nie działa jak trzeba.

coobba

  • Gość
Gra "saper" prosba o pomoc w programie
« Odpowiedź #1 dnia: 2008-05-05, 21:04:18 »
Sorry, że się czepiam, ale mógłbyś włożyć program między znaczniki [ code ], byłby trochę czytelniejszy chyba?...

Poza tym – tak na marginesie – to u mnie (PLD) akurat nie ma polecenia “pause”. Zajrzałem też do pracy (Debian) i tam również go nie ma, nie wróżę więc uniwersalnego działania końcówce tego programu...

norbert_ramzes

  • Gość
Gra "saper" prosba o pomoc w programie
« Odpowiedź #2 dnia: 2008-05-05, 22:23:16 »
Cytat: coobba
Poza tym – tak na marginesie – to u mnie (PLD) akurat nie ma polecenia “pause”. Zajrzałem też do pracy (Debian) i tam również go nie ma, nie wróżę więc uniwersalnego działania końcówce tego programu...
Na windzie chyba jest...