Nowe posty

xx Problem ze sterownikami. (5)
2024-04-13, 21:25:16
xx Instalacja xfce4 (2)
2024-04-13, 16:20:17
xx Serie kompilacji bez instalacji dla “emerge” w Gentoo (2)
2024-04-08, 18:40:04
xx Plasma 6 w Neonie ssie trochę mniej ... (17)
2024-04-05, 10:03:46
xx Problem z Linux Lite po instalacji (3)
2024-04-03, 14:23:40
xx Jak właczyć num locka przy starcie systemu debian 12? (12)
2024-04-02, 17:43:54
xx Brak dźwieku w systemie. (5)
2024-04-02, 16:13:41
xx Dystrybucja pod HP Omen (7)
2024-03-29, 11:33:05
xx [Poradnik] Wyszukiwanie Sterowników (2)
2024-03-27, 21:08:23
xx Ile pingwinów? (1)
2024-03-27, 08:59:24

Autor Wątek: Problem z kompilacją. Prosze o pomoc.  (Przeczytany 4317 razy)

piter_123

  • Gość
Problem z kompilacją. Prosze o pomoc.
« dnia: 2008-04-03, 20:05:20 »
Mam do napisania "sapera". Na początku musze stworzyc dwie klasy pole i plansza oraz funkcje ktora umozliwi sprawdzania co sie kryje pod danym polem. Niestety podczas kompilacji wywala mi bledy. Prosze o pomoc.
Z gory dziekuje.

KOD:
#include vcl.h>
#include stdio.h>
#include iostream.h>
#include math.h>


#pragma hdrstop
#pragma argsused
const int liczba_wierszy=12;
const int liczba_kolumn=12;
   class Punkt{
private:
int wartosc;
int flaga;
public:
Punkt()
{
Randomize() ;
wartosc=Random(10);
flaga=Random(2)-1;
}
int WartoscPola()
{
return wartosc;
}
int WartoscFlaga()
{
return flaga;
}
void Ustaw()
{
  Randomize() ;
wartosc=Random(10);
flaga=Random(2)-1;
}
void UstawFlage(int wartosc)
{

flaga=wartosc;
}
 };
 class Plansza
 { public:
Punkt *tbl;
Plansza()
{
tbl=new Punkt();
}
Plansza(int ile)
{
tbl=new Punkt[ile];
}

void Wypisz(int rzad,int kol)
{
//cout< for(int i=0;i {
cout< for(int j=0;j {
cout<
}
}
}
void Wypelnij (int rzad,int kol)
{
        for(int i=0;i {
cout< for(int j=0;j {
tbl[i*j].Ustaw();

}
}
}
void UstawFlage(int rzad,int kol,int wartosc)
{
tbl[rzad*kol].UstawFlage(wartosc);
}
void WyswietlPunkt (int rzad,int kol)
{
cout<     }

 };


int main(int argc, char* argv[])
{
int ile_rzad,ile_kol,wartosc;
cout<<"ile rzedow:";
cin>>ile_rzad;
cout< cout<<"ile kolumn:";
cin>>ile_kol;
cout<

Plansza* gra;
gra=new Plansza(ile_rzad*ile_kol);
gra->Wypisz(ile_rzad,ile_kol) ;
cout<<"Ponowne wypelnienie"< gra->Wypelnij(ile_rzad,ile_kol);
 gra->Wypisz(ile_rzad,ile_kol) ;
  cout< cin>>ile_rzad;
cout< cout<<"Podaj kolumne punktu (od 0):";
cin>>ile_kol;
cout< gra->WyswietlPunkt(ile_rzad,ile_kol);
cout< cin>>wartosc;
cout< gra->UstawFlage(ile_rzad,ile_kol,wartosc);
gra->WyswietlPunkt(ile_rzad,ile_kol);
  system("pause");
return 0;
}
Błedy:
Unitsaper.cpp:3:17: vcl.h: No such file or directory

Unitsaper.cpp: In constructor `Punkt::Punkt()':
Unitsaper.cpp:19: error: `Randomize' undeclared (first use this function)
Unitsaper.cpp:19: error: (Each undeclared identifier is reported only once for each function it appears in.)
Unitsaper.cpp:20: error: `Random' undeclared (first use this function)
Unitsaper.cpp: In member function `void Punkt::Ustaw()':
Unitsaper.cpp:33: error: `Randomize' undeclared (first use this function)
Unitsaper.cpp:34: error: `Random' undeclared (first use this function)
Edycja: opakowałem kod i cytat w BBCode ( http://forum.linux.pl/help.php#bbcode). Mam prośbę o jego używanie dla przejrzystości wątku.

greg000

  • Gość
Problem z kompilacją. Prosze o pomoc.
« Odpowiedź #1 dnia: 2008-04-03, 21:40:11 »
Przecież pisze kompilator, że nie wie co to randomize i random

Randomize' undeclared (first use this function)
Random' undeclared (first use this function)

vcl.h tez nie moze znalezc  :)

maciasz

  • Gość
Problem z kompilacją. Prosze o pomoc.
« Odpowiedź #2 dnia: 2008-04-03, 22:20:52 »
Może to tylko błąd przy wklejaniu, ale powinno być
#include
a nie
#include vcl.h>

W C funkcje do generowania liczb losowych to rand i srand. Randomize i random to wynalazek borlanda.

piter_123

  • Gość
Problem z kompilacją. Prosze o pomoc.
« Odpowiedź #3 dnia: 2008-04-03, 22:25:55 »
Dzieki. Problem rozwiazany.