Nowe posty

xx Dystrybucja pod HP Omen (6)
Wczoraj o 23:30:08
xx [Poradnik] Wyszukiwanie Sterowników (2)
Wczoraj o 21:08:23
lamp Problem z Linux Lite po instalacji (0)
Wczoraj o 19:50:30
xx Ile pingwinów? (1)
Wczoraj o 08:59:24
xx konfiguracja pale moon (0)
2024-03-24, 21:53:42
xx Plasma 6 w Neonie ssie trochę mniej ... (10)
2024-03-23, 02:38:11
xx problem z instalacja sterowników do karty sieciowej (3)
2024-03-18, 18:10:16
xx Plik abc.001 (1)
2024-03-17, 17:48:27
xx Zlecę dopracowanie programu w MatLab (0)
2024-03-13, 15:28:40
xx Linux Mint 21.3 XFCE brak dźwieku po paru minutach (karta muzyczna zintegrowana) (5)
2024-03-12, 23:07:01

Autor Wątek: K Develop C++  (Przeczytany 8757 razy)

axlinux

  • Gość
K Develop C++
« dnia: 2008-02-25, 21:55:16 »
Postanowiłem zabrać się za bibliotekę QT4.
Przeczytałem trochę już artykułów w necie ale dalej mam problem jak skompilować taki mały programik.

Zainstalowałem KDevelop C++, utworzyłem nowy projekt, wkleiłem taki kod:

#include 
#include
#include

int main( int argc, char **argv )
{
    QApplication a( argc, argv );

    QPushButton quit( "Quit", 0 );
    quit.resize( 75, 30 );
    quit.setFont( QFont( "Times", 18, QFont::Bold ) );

    QObject::connect( &quit, SIGNAL(clicked()), &a, SLOT(quit()) );

    a.setMainWidget( &quit );
    quit.show();
    return a.exec();
}
Pochodzi on z tej strony: http://www.jtz.org.pl/Inne/QT-Tutorial/t2.html

I odpalam Build ->Build Project


Pojawia się błąd: hello.cpp:15: error: ‘class QApplication’ has no member named ‘setMainWidget’

przy:     a.setMainWidget( &quit );


Jestem świeży z QT4 więc nie wiem co to oznacza;]

Dzięki za posty.

axlinux

  • Gość
K Develop C++
« Odpowiedź #1 dnia: 2008-02-25, 21:56:25 »
Acha teraz doczytałem...to jest dla QT2...

mikolajS.

  • Gość
K Develop C++
« Odpowiedź #2 dnia: 2008-05-30, 16:06:09 »
KDevelop kompiluje projekty QT4 ale mniej skomplikowane. (wybierasz pusty projekt QT4).
Równie prosto można to robić za pomocą konsoli.
qmake-qt4 -project   #tworzy plik projektu
qmake-qt                 #przygotowuje skrypt make i tworzy pliki ui_*
make                      #kompilacja
wszystkie pliki muszą być w tym katologu w którym kompilujesz (bez podkatalogów)