Nowe posty

xx brak uprawnienia do zamontowanej partycji ntfs - elementaryOS 6,1 (4)
Dzisiaj o 19:46:27
xx Jak zainstalować sterowniki do karty sieciowej TP LINK WN350GD (1)
2022-08-04, 05:55:46
xx Poczta Linux.pl (8)
2022-08-02, 16:48:14
xx Ubuntu vs Fedora (1)
2022-07-26, 03:40:58
xx virtualization technology (1)
2022-07-25, 21:27:10
xx Migracja z centos 6 na centos 7 (3)
2022-07-25, 07:31:19
xx akonadi w KDE5 (10)
2022-07-22, 23:34:05
xx Alternatywa dla Delphi (7)
2022-07-22, 15:27:42
xx problem - znieksztłacenia dźwięku pod firefoxem na niektórych stronach www (2)
2022-07-19, 15:03:52
xx Jak podmienić sterownik sieciówki (7)
2022-07-18, 21:41:25

Autor Wątek: K Develop C++  (Przeczytany 8254 razy)

axlinux

  • Gość
K Develop C++
« dnia: 2008-02-25, 21:55:16 »
Postanowiłem zabrać się za bibliotekę QT4.
Przeczytałem trochę już artykułów w necie ale dalej mam problem jak skompilować taki mały programik.

Zainstalowałem KDevelop C++, utworzyłem nowy projekt, wkleiłem taki kod:

#include 
#include
#include

int main( int argc, char **argv )
{
    QApplication a( argc, argv );

    QPushButton quit( "Quit", 0 );
    quit.resize( 75, 30 );
    quit.setFont( QFont( "Times", 18, QFont::Bold ) );

    QObject::connect( &quit, SIGNAL(clicked()), &a, SLOT(quit()) );

    a.setMainWidget( &quit );
    quit.show();
    return a.exec();
}
Pochodzi on z tej strony: http://www.jtz.org.pl/Inne/QT-Tutorial/t2.html

I odpalam Build ->Build Project


Pojawia się błąd: hello.cpp:15: error: ‘class QApplication’ has no member named ‘setMainWidget’

przy:     a.setMainWidget( &quit );


Jestem świeży z QT4 więc nie wiem co to oznacza;]

Dzięki za posty.

axlinux

  • Gość
K Develop C++
« Odpowiedź #1 dnia: 2008-02-25, 21:56:25 »
Acha teraz doczytałem...to jest dla QT2...

mikolajS.

  • Gość
K Develop C++
« Odpowiedź #2 dnia: 2008-05-30, 16:06:09 »
KDevelop kompiluje projekty QT4 ale mniej skomplikowane. (wybierasz pusty projekt QT4).
Równie prosto można to robić za pomocą konsoli.
qmake-qt4 -project   #tworzy plik projektu
qmake-qt                 #przygotowuje skrypt make i tworzy pliki ui_*
make                      #kompilacja
wszystkie pliki muszą być w tym katologu w którym kompilujesz (bez podkatalogów)