Nowe posty

xx Laptop Dell Inspiron N5010 - Intel i5 4x2,67GHz|4GB DDR3|250GB (10)
2023-03-26, 14:32:57
xx Dodanie wpisu do GRUB (7)
2023-03-26, 13:16:42
xx [Zamknięty] Warning (5)
2023-03-24, 15:39:31
xx Problem z instalacją z pendrive (18)
2023-03-19, 03:31:33
xx Fizyczny przycisk POWER nie wyłącza komputera (5)
2023-03-17, 19:09:16
xx Adapter Bluetooth USB a LINUX MINT (2)
2023-03-15, 23:39:28
xx Sprzet z Linuxem (3)
2023-03-09, 17:12:28
xx Potrzebna pomoc w pracy domowej (10)
2023-03-09, 16:11:41
clip Bład aktualizacji w peppermint os (4)
2023-03-08, 10:19:05
xx Ekran logowania (11)
2023-03-07, 23:46:22

Autor Wątek: K Develop C++  (Przeczytany 8453 razy)

axlinux

  • Gość
K Develop C++
« dnia: 2008-02-25, 21:55:16 »
Postanowiłem zabrać się za bibliotekę QT4.
Przeczytałem trochę już artykułów w necie ale dalej mam problem jak skompilować taki mały programik.

Zainstalowałem KDevelop C++, utworzyłem nowy projekt, wkleiłem taki kod:

#include 
#include
#include

int main( int argc, char **argv )
{
    QApplication a( argc, argv );

    QPushButton quit( "Quit", 0 );
    quit.resize( 75, 30 );
    quit.setFont( QFont( "Times", 18, QFont::Bold ) );

    QObject::connect( &quit, SIGNAL(clicked()), &a, SLOT(quit()) );

    a.setMainWidget( &quit );
    quit.show();
    return a.exec();
}
Pochodzi on z tej strony: http://www.jtz.org.pl/Inne/QT-Tutorial/t2.html

I odpalam Build ->Build Project


Pojawia się błąd: hello.cpp:15: error: ‘class QApplication’ has no member named ‘setMainWidget’

przy:     a.setMainWidget( &quit );


Jestem świeży z QT4 więc nie wiem co to oznacza;]

Dzięki za posty.

axlinux

  • Gość
K Develop C++
« Odpowiedź #1 dnia: 2008-02-25, 21:56:25 »
Acha teraz doczytałem...to jest dla QT2...

mikolajS.

  • Gość
K Develop C++
« Odpowiedź #2 dnia: 2008-05-30, 16:06:09 »
KDevelop kompiluje projekty QT4 ale mniej skomplikowane. (wybierasz pusty projekt QT4).
Równie prosto można to robić za pomocą konsoli.
qmake-qt4 -project   #tworzy plik projektu
qmake-qt                 #przygotowuje skrypt make i tworzy pliki ui_*
make                      #kompilacja
wszystkie pliki muszą być w tym katologu w którym kompilujesz (bez podkatalogów)