Nowe posty

xx Problem ze sterownikami. (5)
2024-04-13, 21:25:16
xx Instalacja xfce4 (2)
2024-04-13, 16:20:17
xx Serie kompilacji bez instalacji dla “emerge” w Gentoo (2)
2024-04-08, 18:40:04
xx Plasma 6 w Neonie ssie trochę mniej ... (17)
2024-04-05, 10:03:46
xx Problem z Linux Lite po instalacji (3)
2024-04-03, 14:23:40
xx Jak właczyć num locka przy starcie systemu debian 12? (12)
2024-04-02, 17:43:54
xx Brak dźwieku w systemie. (5)
2024-04-02, 16:13:41
xx Dystrybucja pod HP Omen (7)
2024-03-29, 11:33:05
xx [Poradnik] Wyszukiwanie Sterowników (2)
2024-03-27, 21:08:23
xx Ile pingwinów? (1)
2024-03-27, 08:59:24

Autor Wątek: Deinstalacja, instalacja i wybór  (Przeczytany 5651 razy)

Asiia

  • Gość
Deinstalacja, instalacja i wybór
« dnia: 2008-02-28, 17:01:17 »
Witam wszystkich czytających, jako iż jest to moja pierwsza notka na forum.

Mam pewien problem - nie znam się zbyt dobrze na "tych" sprawach, próbowałam szukać odpowiedzi przez jakis czas, lecz wszystko wyglada...bardzo podobnie. Niestety nie moge poswiecic duzo czasu (a tyle potrzebowalabym) na szukanie rozwiazania (choc pewnie nie tylko ja gine w pracy) stad i pomysl zadania pytania osobom nieco bardziej doswiadczonym.

Aktualnie przebywam w Anglii, gdzie też kupiłam niedawno nowego laptopa:

Toshiba Satellite P200-1JV - Intel Core 2 Duo T5450 1.66GHz / 2048MB.

Sęk w tym, że był juz na nim zainstalowany Windows Vista, który jakoś nie przypadł mi do gustu - w Polsce pracowalam na XP i wszystko (przy duzo gorszym komputerze) dzialalo...zdumiewajaco szybciej, anizeli w chwili obecnej.

Chciałabym dokonać zamiany na Linuxa - podobno są wersje nie wymagające zbyt szerokiej wiedzy informatycznej - ale (i tu się zaczyna):

1. Nie wiem, czy mój laptop z pre-instalowaną Vistą zechce za moim przykładem zmienić (gdzieś było napisane, że w danych przypadkach bywa to wręcz awykonalne).