Nowe posty

Autor Wątek: nowe jądro-problem  (Przeczytany 4307 razy)

fire

  • Gość
nowe jądro-problem
« dnia: 2008-02-04, 16:56:38 »
Mam problem. Otóż nie mogę poprawnie zainstalować nowego jądra w systemie (OpenSuSE 10.1 2.6.16.13-4-default)... Procedura jest taka. Najpierw przerzuciłem do katalogu /usr/src spakowany plik linux-2.6.24.tar. Następnie go rozpakowywuję, po czym przechodzę do katalogu rozpakowanego i wydaję komendę make menuconfig (czynności te wykonuję jako root). Aha, trzeba dodać, iż po kilkukrotnym podchodzeniu do sprawy, wiem, że trzeba uaktualnić pakiet gcc (tak też uczyniłem), oraz mieć (związane to jest  to także z instalacją gcc) zainstalowane następujące pakiety:kernel-source, make, gcc, bin86, glibc-devel, bison, java, nCurses.
Po wpisaniu make menuconfig ukazuje mi się program konfiguracyjny. Wybieram w nim to co uważam za słuszne ( w moim przypadku zostawiłem domyślne wartości, ponieważ jestem laikiem w tych sprawach), wychodzę z programu i zapisuję ustawienia. Po czym wydaję polecenia make all, make modules_install i make install.  Trzeba zaznaczyć, że przy kompilacji jądra (make all) od czasu do w konsoli pokazywały się komunikaty zawierające słowa: warning, depricated, passing argument. A po wpisaniu make modules_install ukazało się to co następuje (końcówka):

INSTALL sound/usb/usx2y/snd-usb-usx2y.ko
  DEPMOD  2.6.24-default

a po make install ukazało mi się to:

sh /usr/src/linux-2.6.24/arch/x86/boot/install.sh 2.6.24-default arch/x86/boot/bzImage System.map "/boot"
Root device:    /dev/sda8 (mounted on / as ext3)
Module list:    sata_nv ide-generic processor thermal fan jbd ext3 (xennet xenblk)

Kernel image:   /boot/vmlinuz-2.6.24-default
Initrd image:   /boot/initrd-2.6.24-default