Nowe posty

xx Dystrybucja pod HP Omen (6)
Wczoraj o 23:30:08
xx [Poradnik] Wyszukiwanie Sterowników (2)
Wczoraj o 21:08:23
lamp Problem z Linux Lite po instalacji (0)
Wczoraj o 19:50:30
xx Ile pingwinów? (1)
Wczoraj o 08:59:24
xx konfiguracja pale moon (0)
2024-03-24, 21:53:42
xx Plasma 6 w Neonie ssie trochę mniej ... (10)
2024-03-23, 02:38:11
xx problem z instalacja sterowników do karty sieciowej (3)
2024-03-18, 18:10:16
xx Plik abc.001 (1)
2024-03-17, 17:48:27
xx Zlecę dopracowanie programu w MatLab (0)
2024-03-13, 15:28:40
xx Linux Mint 21.3 XFCE brak dźwieku po paru minutach (karta muzyczna zintegrowana) (5)
2024-03-12, 23:07:01

Autor Wątek: Wiedźmin  (Przeczytany 22973 razy)

neurotoxic

  • Gość
Wiedźmin
« dnia: 2007-12-12, 01:09:41 »
Jak w temacie. Udało się go komuś odpalić pod Linuksem? Jak działał? (Na appdb wine'a sytuacja wygląda coraz lepiej :) )

boroowa

  • Gość
Wiedźmin
« Odpowiedź #1 dnia: 2007-12-12, 11:45:53 »
O ile dobrze wiem, to wiedźmin nie chodzi - jak narazie z WINE... Dziwię się, dlaczego producenci w ogóle nie pomyśleli o społeczności open-source, tylko o swoich interesach. Komercja, komercja. Niech się udławią pieniędzmi....

TheUsh

  • Gość
Wiedźmin
« Odpowiedź #2 dnia: 2007-12-12, 15:04:20 »
Powiedźmy, że Wiedźmin "działa" na Linuksie.
http://linux.pl/users/theush/wiedzmin/na_forum/screen1.jpg
http://linux.pl/users/theush/wiedzmin/na_forum/screen2.jpg
http://linux.pl/users/theush/wiedzmin/na_forum/screen3.jpg
http://linux.pl/users/theush/wiedzmin/na_forum/screen4.jpg
Jednak występuje sporo błędów graficznych jak np. brak animacji postaci. Trzeba też użyć cracka ze względu na to, że wine nie wspiera różnego rodzaju zabezpieczeń.
Zobaczę za chwilę jak wygląda sytuacja po spatchowaniu do wersji 1.1 i użyciu innego cracka, może wtedy postacie zaczną chodzić, a nie lewitować jak do tej pory.

TheUsh

  • Gość
Wiedźmin
« Odpowiedź #3 dnia: 2007-12-12, 15:21:57 »
Eh nic nowego, nadal te same błedy grafiki. Pewnie po prostu brak implementacji niektórych funkcji DirectX w Wine. Chociaż trzeba przyznać, że jestem zaskoczony faktem w miarę bezproblemowego uruchomiania Wiedźmina (wystarczyło ściągnąć dodatkowo jeden dll DirectX'a i poszukać cracka). Widać ludzie z ekipy Wine robią kawał dobrej roboty ;)

TheUsh

  • Gość
Wiedźmin
« Odpowiedź #4 dnia: 2007-12-12, 16:11:57 »
Cytat: boroowa
O ile dobrze wiem, to wiedźmin nie chodzi - jak narazie z WINE... Dziwię się, dlaczego producenci w ogóle nie pomyśleli o społeczności open-source, tylko o swoich interesach. Komercja, komercja. Niech się udławią pieniędzmi....
Po co myśleć o 1% użytkowników komputerów, z których pewnie nawet połowa nie jest zainteresowana grami? Po co wydawać kupę kasy na linuksowego klienta, jak to się nawet nie zwróci ;]

neurotoxic

  • Gość
Wiedźmin
« Odpowiedź #5 dnia: 2007-12-12, 17:27:40 »
TheUsh masz rację. Miałem nadzieję, że to będzie dobrze działać pod Linuksem. W końcu pracuje na silniku Aurory, na którym zrobiono Neverwinterka pierwszego. Co prawda z tego silnika niewiele zostało w Wiedźminie, ale jednak :)

Mogę się przy okazji dowiedzieć TheUsh o konfiguracji Twojego kompa i dystrybucji z jakiej korzystasz?

TheUsh

  • Gość
Wiedźmin
« Odpowiedź #6 dnia: 2007-12-12, 17:42:32 »
Myślę, że jeszcze parę wersji Wine i wszystko będzie ładnie chulało ;)

Co do konfiguracji kompa na którym testowałem Wiedźmina to:
Procek - Intel Core 2 Duo 1,8GHz na rdzeń
RAM - 2GB
Grafika - GeForce 8800 GTS 320MB

Dystrybucja nie ma większego znaczenia, tu akurat było Ubuntu 7.04 z najnowszym Wine 0.9.50 ;)

boroowa

  • Gość
Wiedźmin
« Odpowiedź #7 dnia: 2007-12-12, 18:19:43 »
A ja cakowicie sie z tym nie zgodze. juz nie chodzi o sam fakt tego ze jest 1% uzytkownikow linuksa, tylko o sama kulture. A poza tym, o ile wiem, nie jest az tak duzo pracy by stworzyc program pog pingwinem. Wystarczy zamienic pare bibliotek i tyle...

neurotoxic

  • Gość
Wiedźmin
« Odpowiedź #8 dnia: 2007-12-12, 21:59:05 »
@boroowa, nie masz racji w tym względzie. To nie jest aż tak proste jak Ci się wydaje. Oczywiście jeśli gra została stworzona przy użyciu OpenGL to jest o wiele łatwiej niż gdyby był to DirectX.

A co do argumentu o kulturze :) boroowa, nie ma tak dobrze. Na świecie bardziej niż kultura $ się liczy.

@TheUsh

Przeglądnąłem screeny. Uuuu dosyć rażące błędy podczas gry :D Ale niemniej działa, poczekamy jeszcze trochę, zobaczymy :D

xis

  • Gość
Wiedźmin
« Odpowiedź #9 dnia: 2007-12-13, 07:50:01 »
Cytat: boroowa
Wystarczy zamienic pare bibliotek i tyle...
Gdyby to było takie proste, to dziś mielibyśmy kilkanaście tysięcy świetnych pozycji w katalogu gier. Każdy logicznie myślący sprzedawca gier portowałby swój produkt również dla Linuksa, skoro to tak łatwe.

Niestety to nie jest łatwe. Aurora użyta w Wiedźminie ma kupę łatek pisanych zupełnie bez projektu wieloplatformowego, więc można się spodziewać, że napisanie launchera natywnego pod Linuksa trwałoby niemal tyle czasu (i kosztowałoby niemal tyle samo) co pisanie silnika pod windows.

W przypadku implementacji SDL/OpenGL sprawy mają się inaczej, jest łatwiej i prawie tak łatwo jak to opisałeś. Ale na SDL/OpenGL jest b. mało gier. Niestety.


Cytat: boroowa
Dziwię się, dlaczego producenci w ogóle nie pomyśleli o społeczności open-source, tylko o swoich interesach. Komercja, komercja. Niech się udławią pieniędzmi....
Wydaje mi się, że nie ma co mieć pretensji. Po prostu tak zdecydowali i tyle, ich prawo. Wg. mnie to ruch zrozumiały - tu liczą się pieniądze (ta gra nie powstała za darmo), a napisanie jej pod windows rokuje największymi zyskami. Może następną część będą już mogli napisać pod Linuksa, może...

TheUsh

  • Gość
Wiedźmin
« Odpowiedź #10 dnia: 2008-01-16, 21:02:31 »
Mam dla was dobrą informację :) Najnowszy Wine 0.9.53 poprawnie renderuje grafikę w Wiedźminie dzięki czemu gra staje się już znośna. Niestety jest zauważalny spory spadek prędkości, ale po zmniejszeniu detali na minimalne gra chodzi płynnie ;)

Dla przypomnienia, sprzęt na którym testowałem:
Procek - Intel Core 2 Duo 1,8GHz na rdzeń
RAM - 2GB
Grafika - GeForce 8800 GTS 320MB

Kilka screenów z dzisiejszych testów, z ustawieniami na maksa (porównajcie z poprzednimi, o niebo lepiej ;) ):
http://linux.pl/users/theush/wiedzmin/na_forum/1/1.jpg
http://linux.pl/users/theush/wiedzmin/na_forum/1/2.jpg
http://linux.pl/users/theush/wiedzmin/na_forum/1/3.jpg
http://linux.pl/users/theush/wiedzmin/na_forum/1/4.jpg
http://linux.pl/users/theush/wiedzmin/na_forum/1/5.jpg
http://linux.pl/users/theush/wiedzmin/na_forum/1/6.jpg
Z najsłabszymi ustawieniami:
http://linux.pl/users/theush/wiedzmin/na_forum/1/1low.jpg
http://linux.pl/users/theush/wiedzmin/na_forum/1/2low.jpg
http://linux.pl/users/theush/wiedzmin/na_forum/1/3low.jpg

krzylew

  • Gość
Wiedźmin
« Odpowiedź #11 dnia: 2008-01-16, 21:58:23 »
HooaH!
Brawa dla świata open source!!!

Jak tylko kupię nowego kompa we wrześniu to sobie pogram.

Spróbuj w komendzie uruchamiającej grę dopisać takie coś:

Cytuj
WINEDEBUG="fixme-all" wine witcher.exe
Zablokuje to te wyskakujące "logi", co powinno przyspieszyć grę (przynajmniej w Counter Strike działało)

xis

  • Gość
Wiedźmin
« Odpowiedź #12 dnia: 2008-01-17, 08:14:27 »
Zgadza się - zablokowanie logów (nawet wyświetlania) przyspieszy, bo wine zrzuca wszystko na standardowe wyjście błędu, a stderr jest 'flushowane' przy każdym dopisku przez co obniża wydajność.

W ogóle b. fajnie, że Wiedźminek działa pod Linuksem. Gorzej z wymaganiami, bo z wygórowanych stały się astronomiczne. Ale może w następniej wersji wine... ;)

TheUsh

  • Gość
Wiedźmin
« Odpowiedź #13 dnia: 2008-01-17, 13:01:07 »
Cytat: krzylew
HooaH!
Spróbuj w komendzie uruchamiającej grę dopisać takie coś:

Cytuj
WINEDEBUG="fixme-all" wine witcher.exe
Zablokuje to te wyskakujące "logi", co powinno przyspieszyć grę (przynajmniej w Counter Strike działało)
Niestety, może wzrost wydajności jest, ale go nie widać ;)