Nowe posty

Autor Wątek: K Develop C++  (Przeczytany 7516 razy)

Offline

  • Users
  • Prawie jak Guru
  • ****
  • Wiadomości: 268
    • Zobacz profil
K Develop C++
« dnia: 2008-02-25, 21:55:16 »
Postanowiłem zabrać się za bibliotekę QT4.
Przeczytałem trochę już artykułów w necie ale dalej mam problem jak skompilować taki mały programik.

Zainstalowałem KDevelop C++, utworzyłem nowy projekt, wkleiłem taki kod:

#include 
#include
#include

int main( int argc, char **argv )
{
    QApplication a( argc, argv );

    QPushButton quit( "Quit", 0 );
    quit.resize( 75, 30 );
    quit.setFont( QFont( "Times", 18, QFont::Bold ) );

    QObject::connect( &quit, SIGNAL(clicked()), &a, SLOT(quit()) );

    a.setMainWidget( &quit );
    quit.show();
    return a.exec();
}
Pochodzi on z tej strony: http://www.jtz.org.pl/Inne/QT-Tutorial/t2.html

I odpalam Build ->Build Project


Pojawia się błąd: hello.cpp:15: error: ‘class QApplication’ has no member named ‘setMainWidget’

przy:     a.setMainWidget( &quit );


Jestem świeży z QT4 więc nie wiem co to oznacza;]

Dzięki za posty.
jak podmontowac partycje, zeby pliki mialy 666, a nie 777 ?
a ty co, satanista?

http://www.java-bean.net

Offline

  • Users
  • Prawie jak Guru
  • ****
  • Wiadomości: 268
    • Zobacz profil
K Develop C++
« Odpowiedź #1 dnia: 2008-02-25, 21:56:25 »
Acha teraz doczytałem...to jest dla QT2...
jak podmontowac partycje, zeby pliki mialy 666, a nie 777 ?
a ty co, satanista?

http://www.java-bean.net

Offline

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 32
    • Zobacz profil
K Develop C++
« Odpowiedź #2 dnia: 2008-05-30, 16:06:09 »
KDevelop kompiluje projekty QT4 ale mniej skomplikowane. (wybierasz pusty projekt QT4).
Równie prosto można to robić za pomocą konsoli.
qmake-qt4 -project   #tworzy plik projektu
qmake-qt                 #przygotowuje skrypt make i tworzy pliki ui_*
make                      #kompilacja
wszystkie pliki muszą być w tym katologu w którym kompilujesz (bez podkatalogów)